Kako prepoznati dobre poslovne ideje?

Včasih se nam porodi kakšna ideja, ki se nam v tistem trenutku zdi resnično vrhunska in že razmišljamo o tem, kako bi iz nje naredili uspešen biznis. Ampak čez čas ugotovimo, da ta ideja sploh ni tako dobra in da iz te moke ne bo kruha. Kako torej prepoznamo pravo poslovno idejo?

Ali stranke to potrebujejo?

Prvo in najpomembnejše vprašanje, ki si ga moramo zastaviti je, ali obstaja potreba po našem produktu oziroma storitvi? Če je odgovor pritrdilen, potem ima ta poslovna ideja možnosti. V nasprotnem primeru se ni vredno truditi in je najbolje začeti razmišljati o naslednji poslovni priložnosti. Sami ste lahko zaradi zanosa, ki vam ga je dala ideja, precej pristranski pri odgovarjanju na to vprašanje, zato je najbolje, da glede tega naredite raziskavo, anketo ali kaj podobnega. Za začetek je dovolj, če vprašate svoje prijatelje, kaj si mislijo o vaši ideji in ali bi oni kupili vaš izdelek ali storitev. Če so odzivi pozitivni, začnete z drugo fazo preverjanja ideje.

Ali se finančno izplača?

Ideja je lahko še tako dobra, vendar če ne bo prinašala dobička je neuporabna. Zato je potrebno za vsako poslovno idejo spisati poslovni načrt in v njem narediti finančne analize. Na začetku je težko natančno predvideti, kakšen bo odziv strank ampak nek osnovni vpogled v idejo in posel okrog nje pa dobimo. Če se že iz projekcij vidi, da ideja na dolgi rok ni donosna, se njena zgodba tukaj konča. Zelo neumno bi bilo trmasto nadaljevati in upati na čudež, če že iz projekcij vidimo, da posel ne bo donosen. Če pa so projekcije dobre, je to zelena luč za naš novi posel.

To sta glavni vprašanji v procesu preverjanja ideje, ki pa zdaleč nista edini. Pojavilo se jih bo še veliko. In če boste na vse našli pozitive odgovore ste na dobri poti, da začnete z uspešnim poslom.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja