Registracija blagovne znamke za manjše podjetnike

Včasih se zdi, da so nekatere zadeve namenjene večjim podjetjem in korporacijam, manjši podjetniki pa o teh še nimajo kaj skrbeti. Pogosto je tako tudi pri zaščiti intelektualne lastnine. Manjši podjetniki se načeloma posvečajo svojemu delu in osnovnim opravilom, povezanim z vodenjem podjetja, medtem ko opravke, kot so patentiranje, registracija blagovne znamke, zaščita avtorskih pravic in podobno, začasno pustijo ob strani. Res je treba na to področje vstopiti z zadostno zalogo znanja in dobrim načrtom, zato vsekakor ni priporočljivo na vrat na nos zahtevati neke oblike zaščite intelektualne lastnine. Po drugi strani pa so nekateri ukrepi na tem področju bržkone kot nalašč tudi za manjša podjetja in celo za samostojne podjetnike

Stroški zaščite intelektualne lastnine

Prva stvar, ki manjše podjetnike skrbi pri zaščiti intelektualne lastnine, so stroški. Normalno, saj nočemo sprejemati ukrepov, ki bi prinesli več škode kot koristi – treba je ugotoviti ceno in pričakovane prednosti, nato pa se pretehta, ali se ukrep splača. Pri zaščiti intelektualne lastnine velja enako, bodo pa tu podjetniki ugotovili, da cene niso pretirano visoke. Pravzaprav nekatere pravice veljajo samodejno, kar pomeni, da je zaščita v določenih primerih brezplačna – še več, veljati začne brez potrebe po registraciji. Zato je pametno najprej ugotoviti, kakšne oblike varstva intelektualne lastnine pridejo v poštev, nato šele pogledati, koliko stanejo.

Večinoma je zaščita dokaj ugodna. Avtorske in sorodne pravice so v nekaterih primerih brezplačne in začnejo veljati samodejno, druge oblike pa zahtevajo registracijo in plačilo ustreznih pristojbin. Registracija blagovne znamke prinaša stroške, ki so odvisni od različnih podrobnosti, ki jih je treba navesti ob prijavi – predvsem od tega, na kako obširnem geografskem področju bo zaščita veljala, in v koliko različnih kategorijah bo znamka zaščitena. Nadalje je treba seveda upoštevati še trajanje zaščite, ki pa običajno razkrije, da je cena v bistvu ugodna – registracija blagovne znamke namreč nudi večletno zaščito, torej v roku petih let veljave na primer ni treba dodatno plačevati. Plača se le ob prvi registraciji in nato pri podaljšanju.

Postopek registracije blagovne znamke

Manjše podjetnike pogosto odvračajo tudi pretirano kompleksni birokratski postopki, ki včasih spremljajo še tako enostavne opravke na tem področju. Registracija blagovne znamke je izjema, ki prinaša povsem enostaven postopek. Treba pa bo pripraviti prikaz znamke v ustrezni obliki in ugotoviti, kaj in kje bi radi zaščitili. Treba bo določiti vrsto znamke in še nekaj podrobnosti, ki jih je pametno doreči še pred oddajo prijave na Urad za intelektualno lastnino.