Poslovni načrt vas lahko postavi na realna tla

Ste se ravno domislili ideje, za katero ste si rekli, da bi se lahko spremenila v odličen »biznis«? Se vam zdi, da bi lahko z njo zaslužili in vam tudi vsi znanci in prijatelji, s katerimi se o njej pogovarjate, rade volje pritrdijo? Počasi … Nikar ne ustanovite podjetja kar takoj. Za začetek sta namreč potrebni dve stvari: analiza trga in poslovni načrt.

Idejo je treba preveriti

Glede na to, da v podjetniško visoko razvitih okoljih, na primer v ZDA, menda uspe zgolj eno podjetje od sedmih, ostala pa propadejo v roku treh let, bi lahko rekli, da velja poskusiti – vendar vsekakor ne, če pred tem ne analiziramo trga in ne naredimo poslovnega načrta.

Nimate denarja? To je lahko neprijetnost, vendar lahko tako analizo trga kot finančni načrt pripravite tudi sami. Analize trga se lotite s pomočjo spleta, kjer lahko najdete podobna podjetja s podobnimi izdelki, preverite njihovo uspešnost, prav tako pa lahko s spletnim (in telefonskim) anketiranjem glede svoje ideje povprašate tudi potencialne stranke. In če se še vedno zdi, da je ideja dobra?

Pripravite poslovni načrt

Vanj je treba vključiti tako finančno konstrukcijo za daljše obdobje (na primer pet let), kot rudi vse druge podatke, od katerih je odvisno poslovanje. Če vaša ideja »preživi« izdelavo poslovnega načrta, potem imate gotovo možnosti za uspeh, če pri pripravi hitro pristanete na realnih tleh, pa jo je bolje opustiti. Kje se najpogosteje zaplete? Poleg financ (za katere lahko vedno optimistično upamo, da bomo našli soinvestitorja), so lahko zelo težavna tudi naslednja področja: materiali in proizvodni procesi, kadri, prodajna mreža …

Poslovni načrt je najpomembnejši korak pri razmisleku o ustanovitvi podjetja ali o novem izdelku ali poslovni znamki predvsem zato, ker nam lahko prepreči, da bi naredili nepremišljen korak, ki je že od začetka obsojen na propad – le če boste v okviru poslovnega načrta dobili dobra izhodišča pri analizi trga in tržnih raziskavah, pri načrtovanem trženju, kadrih, razvoju izdelka, proizvodnem procesu in virih, terminskem načrtu in soočanjem s tveganji, vam namreč lahko uspe. Če pa se takoj izkaže, da na primer ne boste dobili primernih kadrov, da so surovine predrage, da bi bil vaš izdelek konkurenčen, da je proizvodnja dolgotrajna in preveč zapletena … Takrat ste lahko samo veseli, da ste se ustavili še pravi čas in niste v podjetje vložili vsega svojega premoženja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja