Ne dovolite, da vaše podjetje trpi zaradi neplačnikov – odpravite jih s profesionalno izterjavo

Znati sklepati posle, pomeni danes za vsakega podjetnika, že zelo veliko. Še posebno veliko, znati sklepati posle s strankami, ki so vredne zaupanja in bodo vašo storitev ali izdelek plačale v roku. Imeti večino takšnih strank, pomeni v današnjih časih, za podjetje velik uspeh, saj z njihovo pomočjo, njegovo poslovanje in razvoj ni ogroženo.

Predvsem iz teh razlogov, mora biti vsak podjetnik pri sklepanju poslov izjemno previden, ne glede na stranko. Če ne gre za takojšnje plačilo, je potrebno spisati ustrezno dokumentacijo in temu primerne zahteve in pravila, postopek, po katerem bo plačilo storitve potekalo. Vedno večja grožnja neplačnikov, od podjetij zahteva tudi večjo mero previdnosti in pravne seznanjenosti ravnanja v določeni neplačniški situaciji. Glede izstave računov, opominov in nato posledične izterjave se je potrebno prej dobro pozanimati in pridobiti vsekakor profesionalno podporo in nasvete.

V izogib neprijetnim situacijam, nastalih zaradi neplačila s strani stranke ter v izogib dodatno porabljenemu času in denarju, ki ga zahteva sama izterjava terjatev na prvem mestu, že takoj na začetku poskrbite, da bo stranka dobro seznanjena o načinu in roku plačila. Pri tem ji dajte jasno v vednost tudi nekaj dejstev o tem, kako boste ravnali v primeru neplačila – o morebitnih sankcijah zaradi neplačila (npr. dodatno zaračunane obresti in provizije ob poslanem opominu), kaj sledi v najslabšem primeru – profesionalna izterjava dolga. Vsa ta dejstva glede plačila, je najbolje strniti na papir, v neke vrste pogodbi, ki jo pred sklenitvijo posla predstavite stranki. Sporazum se doseže s podpisom pogodbe s strani stranke. Poskrbite tudi za redno izdajanje računov, ki bodo več kot jasna evidenca vseh opravljenih storitev. V primeru izterjave, bodo poleg izdanih opominov, služili kot ustrezno dokazilo.

Vendar pa se je potrebno zavedati, da morate imeti kot vzorno podjetje, tudi dobro poskrbljeno za računovodske storitve in imeti poknjižene vse fakture. Z ustrezno urejenimi, poknjiženimi računi se boste v primeru neplačila, znali takoj orientirati v pravo smer. Znašli pa se bodo tudi uradni organi, v primeru izterjave.

Če pride do tega, da stranka vaše opomine še vedno ignorira, ne izgubljajte več časa, temveč se v čim prej obrnite na profesionalno faktorinško družbo, ki bo poskrbela za izterjavo dolga in pritok denarja v podjetje. Ta poteza vas bo odrešila konstantnega ukvarjanja in zapravljanja dragocenega časa z neplačnikom in vam omogočila, da svoj čas namenite pomembnejšim opravkom v podjetju. Na tak način bo izgubljen denar v približno 80% deležu, vrnjen v podjetje v roku nekaj delovnih dni.

Vir: Smallbusiness.wa.gov.au

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja