Kako lahko podjetniki zaščitijo svoje ideje?

Imeti idejo ni dovolj. Potrebno jo je tudi zaščititi. Pri tem se srečamo z več možnostmi, ki nam omogočajo zaščito pred zlorabo.

 

Ker se dejavnosti med seboj razlikujejo, se tudi zaščite med seboj kar precej razlikujejo. Za vse inovatorje, ki izumljajo in odkrivajo nove izume in stvari znotraj podjetja ali pa doma v garaži, je postopek zavarovanja patentiranje. Patentiranje prepreči drugim podjetjem proizvodnjo, uporabo, uvoz in prodajo podobnih oziroma enakih produktov. Za veljavo patenta mora podjetnik izpolniti ustrezen obrazec, nakar pridobi pravico o zaščiti. Ta velja 20 let, če je vsako leto obnovljena. V primeru, da podjetje razvije unikaten izgled produkta, potem je ključno, da zavaruje model. Ta prepreči konkurenci kopijo in uporabo produkta v svoje koristne namene. Zavarovanje modela  velja pet let, nakar se zopet lahko obnovi. Vendar ne več kot 25 let. S tem se tudi trg zavaruje pred ponaredki in izdelki nižje kakovosti.

Kako pa se lahko produkti in podjetja med seboj razlikujejo tudi v primerih podobne dejavnosti? Še vedno imamo v mislih varno poslovanje. Zavarovanje patenta in modela je ključno za vse, ki se ukvarjajo s proizvodnjo in razvojem. Da pa bo razlika med podjetji oziroma med izdelki in storitvami na trgu kar se da različna, je tu še blagovna znamka. Ta dejansko loči podjetja po logotipu, barvnih kombinacijah, besedah in vsemu, kar dela podjetje prepoznavno. Za zaščito blagovne znamke mora le ta biti drugačna od drugih v več pogledih. V kolikor je preveč podobnosti, registracija ne bo uspešna. Poleg patentiranja, zaščite modela in registracije znamke, je tu še avtorska pravica. Ta se dodeli na podlagi stvaritve dela. Posebnost te zaščite je, da je avtor lahko le fizična oseba, ki je delo ustvarila.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja