Osebno ime kot blagovna znamka

Večina nas je dobro vajenih, da blagovna znamka predstavlja proizvode ali storitve, vse pogosteje pa predstavljajo blagovne znamke tudi osebna imena oziroma ljudi. V času, ko je mogoče osebna imena slavnih in znanih izkoristiti za lasten uspeh, ni to nič nenavadnega, trend pa se je pravzaprav pričel z igralcem Morganom Freemanom. Ta je leta 2005 svoje ime in priimek registriral kot blagovno znamko, saj je ugotovil, da je nekdo odprl spletno stran z naslovom morganfreeman.som in si tako ustvarjal zaslužek na račun njegovega imena. Ko je registriral svoje ime kot blagovno znamko, je to lahko preprečil na podlagi zakonodaje o intelektualni lastnini. In podobno je za njim ravnalo tudi veliko drugih znanih oseb.

Zakaj zaščititi ime kot blagovno znamko?

Blagovno znamko ali intelektualno lastnino lahko kot »copyright«, torej ekskluzivno pravico do uporabe, zaščitimo na precej enostaven način, zaščita znamke pa se lahko nanaša na logotip, slogan, besedo, stavek, poved, simbol, dizajn, poseben zvok ali zvočno podobo … In kaj ima to skupnega z osebnim imenom? Če ste Janez Novak, ničesar. Če je vaše ime hkrati »sinonim« za vaš poklic, pa je registracija imena kot blagovne znamke (torej zaščita znamke) še kako pomembna. Zagotavlja vam namreč uspeh oziroma preprečuje, da bi se z vašim uspehom okoriščali drugi.

Vzemimo še en primer. Donna Karan, znana modna oblikovalka, je svoje ime zaščitila kot blagovno znamko. Ko je neznan moški registriral spletno domeno dkny.biz, ki se nanaša na njeno ime in sedež njenega podjetja (New York), je tako sodišče prav zaradi registrirane znamke hitro naredilo red.

Imamo primere osebnih imen, ki veljajo za blagovne znamke tudi pri nas? Vsekakor. Najbolj znana slovenska osebna blagovna znamka je Tina Maze. Njeno ime se uporablja v različne namene, na primer za energijski napitek in še marsikaj drugega, s čemer si Mazejeva služi denar. Če bi se njeno ime uporabljalo vse povprek in ne bi bilo zaščiteno, pa sama ne bi imela kaj prida od njega in tudi ne nadzora nad tem, kdo se z njim okorišča – nekdo bi prodajal modrčke Tina Maze, drugi čokolado Tina Maze, tretji športne pripomočke Tina Maze …

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja