Kako poteka postopek odstop terjatve?

Za odstop terjatve se lahko odločijo podjetja, ki bi rada terjatve do svojih strank prepustile v roke strokovnjakom. Na tak način pridobijo več ugodnosti. Ena od njih je, da jim ponudnik tovrstnih storitev izplača večji del vsote terjatev. Druga je v tem, da se na tak način podjetje otrese teh skrbi. Če se odloči, da ponudniku odstopi vse terjatve, potem s tem področjem praktično nima več opravka. Tako se lahko v celoti posveti osnovni dejavnosti, ki jo opravlja.

Izbira pravega ponudnika

Ker ima podjetje na razpolago različne ponudnike odstopa terjatve, je pomembno, da dobro preuči izbiro. Vedeti je treba, da vsak ponudnik posluje pod nekoliko drugačnimi pogoji. Lahko se razlikuje višina provizija, druge dajatve, drugi pogoji poslovanja. Lahko je pogoj, da ponudnik sklene pogodbo, prisotnost strank/e v samem postopku. Lahko pa take zahteve ni.

Kako se sklene pogodbo o sodelovanju?

Ko podjetnik najde pravega ponudnika, s katerim bi rad sodeloval, večinoma naprej pride do prvega sestanka. Takrat podjetnik pojasni, za kakšne storitve se zanima. Predloži račune, ki jih želi predati ponudniku. Te račune ponudnik pregleda. Pri tem je pozoren predvsem na to, s kakšnimi strankami ima opravka. Stranke po možnosti preveri, preveri njihovo preteklost kar se tiče plačilne discipline. Če vse izgleda v redu, potem se običajno odloči za sodelovanje s podjetjem. Če pride do tega, ponudnik sestavi pogodbo. v njej navede vse pogoje poslovanja med njima. Ob podpisu pogodba stopi v veljavo in odstop terjatve je izveden.

Zelo kmalu po sklenitvi pogodbe pride do izplačila 80 % zahtevanega zneska podjetniku. To se lahko zgodi v roku nekaj dni. Tako podjetnik lahko takoj začne uporabljati dobljeni znesek, kljub temu, da stranka še ni plačala. Ko pa stranka plača, pa ponudnik podjetju nakaže še preostalo vrednost zneska. Ta je seveda zmanjšana za vrednost provizije, ki jo je mogel podjetnik plačati za izvedbo samega postopka.