Blagovna znamka v Evropski uniji
Blagovna znamka je znak ali skupek znakov sestavljen iz slike, črk, številk in podobno, ki v grafični podobi predstavlja nek izdelek podjetja, ki jo je registriral. A vendar registracija v Sloveniji velja zgolj v okviru naših meja. Za lokalno poslovanje je to seveda popolnoma zadovoljivo, a kadar je naš namen prodirati na tuje trge, kar nam odpre tržišče za skoraj 500 milijonov novih potrošnikov, je potrebno storiti nekoliko več. Poglejmo, kaj moramo storiti za registracijo blagovne znamke v EU.
Registracija
V primeru, da poslujete z več kot eno državo, vam na podlagi ene registracije velja zaščita blagovne znamke v vseh 28. državah Evropske unije. Registracija se opravi preko spletne strani Evropskega urada za intelektualno lastnino (EUIPO). Prijava stane 850 EUR. Prav tako kot v Sloveniji tudi na evropski bazi velja registracija za obdobje desetih let, ki se ga lahko podaljšuje na vsakih deset let in ni omejitve, kolikokrat lahko to storite.
Če se vaše poslovanje omejuje samo na eno izmed tujih držav v EU, pa lahko blagovno znamko registrirate na njenem nacionalnem uradu.
Če pa ste se že odločili za registracijo blagovne znamke na mednarodni ravni, pa boste na prijavnem obrazcu poleg vsega ostalega izbrali še Evropsko unijo.
Blagovna znamka za tujino
Če blagovno znamko šele ustvarjamo in že v začetku vemo, da bomo poskusili prodreti tudi na tuje trge, je pametno predhodno premisliti, kaj bo tako pri nas kot v tujini dobro sprejeto. Kar pa sigurno ni lahko delo, saj moramo upoštevati tako kulturne, jezikovne, okolijske in še marsikatere razlike. Če gre poleg slike za ime, je sigurno najbolj optimalna izbira nekaj, kar dobro zveni v angleščini. Saj je že v navadi, da po večini tuje stvari poskušamo naglasiti tako, kot bi jih naglasila angleščina. Poleg tega pa je jezik, ki ga večina pozna in bo tudi največkrat brana verzija deklaracije.