Pasti pri registraciji blagovne znamke

Registracija blagovne znamke je pomemben korak za vse, ki želijo na ta način zaščititi svoje izdelke ali storitve ter z njimi seveda vstopiti na trg. In seveda je pomembno, da je blagovna znamka primerno zaščitena, a tega opravila ne gre jemati lahkotno – kaj kmalu se namreč lahko zgodi, da se pri registraciji uštejemo in si povzročimo več škode in koristi. Kljub temu, da je zaščita z registrirano blagovno znamko v večini primerov smiselna poteza, to ni univerzalna rešitev v vsaki situaciji in se včasih sploh ne izplača.

Čas registracije

Največja nevarnost pri času registracije blagovne znamke je vsekakor ta, da se za zaščito odločimo prepozno. Hitro lahko pride do zlorab znamke, morda vas bo konkurenca prehitela celo z zaščito podobne znamke, ki bo potem onemogočila vaše načrte. Znamko je treba torej registrirati dovolj zgodaj, še preden se začne ta oglaševati oziroma resneje pojavljati na trgu.

Na drugi strani pa je tudi prezgodnja registracija znamke lahko medvedja usluga za podjetje. Hitenje z registracijo se ne izplača, če za to ni tehtnega razloga. Veliko je tu seveda odvisno od trga, konkurence in vrste izdelka ali storitve, a prenagljena registracija znamke lahko prinese kup stroškov, ne da bi ponudila zaščito, ki bi jo potrebovali.

Področje zaščite

Poleg tega, da je zaščita blagovne znamke omejena glede na čas, pa takšna omejitev velja tudi za lokacijo. Spet velja podobno opozorilo kot pri času. Izbira področja zaščite blagovne znamke je lahko preširoka ali preozka. Večja nevarnost je ponovno ta, da je področje preozko – recimo, da registriramo blagovno znamko le na enem trgu, drugje pa se ta uporablja brez zaščite. Nevarnosti so enake kot pri blagovni znamki, ki ni registrirana pravočasno. Enako velja za znamko, ki je registrirana na preširokem področju – registracija prinaša dodatne stroške, zaščita na trgih, kjer znamka sploh ni prisotna, pa seveda bore malo koristi.